logo

środa, 19 lutego 2020 r.


      
  1%  
                    

Tematy gimnazjalnych projektów edukacyjnych PDF Drukuj
Wpisany przez Administrator   
niedziela, 08 stycznia 2012 01:00

Rok szkolny 2014/2015

 •Tematy z przedmiotów humanistycznych

  1. Czy znamy twórców europejskich dzieł renesansowych?
  2. Czy polskie kościoły barokowe są jednakowe?
  3. Czy mazowieckie krajobrazy inspirowały polskich malarzy?
  4. Jak forma plastyczna wpływa na odbiór i interpretację tematu: Drzewo – forma a treść.
  5. Jakie historyczne miejsca mogę zwiedzić na rowerze w powiecie piaseczyńskim?
  6. Jak zmieniała się moda w XX wieku?
  7. Jak się żyło 25 lat temu w naszej gminie?
  8. Jak żyli mieszkańcy Piaseczna w okresie zaborów?
  9. Jak żyli nasi rodzice i dziadkowie, gdy byli nastolatkami?
  10. W jaki sposób ludność Piaseczna brała udział w działaniach wojennych podczas II wojny światowej?
  11. Jakie zagrożenia i nadzieje stoja przed światem w XXI wieku?
  12. "Grzeczność nie jest nauką łatwą ani małą" - czy uczniowie naszej szkoły zgadzają się z wieszczem?
  13. Czy znamy patronów naszych ulic (Piaseczno i Konstancin-Jeziorna)?
  14. jak zorganizować wycieczkę po Warszawie szlakiem miejsc związanych z powstaniem listopadowym ?
  15. Czy kapliczki i krzyże przydrożne wzbogacają pejzaż naszej okolicy?
  16. Ciało czy proch? Kościół katolicki wobec kremacji.
  17. Dlaczego święty Franciszek jest patronem ekologów?
  18. Jak zareklamować naszą szkołę?
  19. Gdzie w Warszawie zostawił swój ślad ks. J. Twardowski?
  20. Jak zapobiegać cyberprzemocy?
  21. Czy znamy poezję Czesława Miłosza (Wieczór z poezją Czesława Miłosza w szkole z okazji setnej rocznicy urodzin poety)?
  22. Jak ze szkolnej lektury zrobić sztukę teatralną?
  23. Co czytają uczniowie naszej szkoły?
  24. Czy używając gwary młodzieżowej dogadamy się z naszą babcią?
  25. Czego unikać, aby nasz język był poprawną polszczyzną?
  26. Ks. Jan Twardowski – dlaczego warto mieć takiego patrona?
  27. W jakich dziedzinach współczesnego życia spotykamy motywy antyczne?
  28. Czy życie naszej klasy to dobry temat komiksu?
  29. Dlaczego warto zostać uczniem naszej szkoły?

• Tematy z matematyki

  1. Czy bryły geometryczne mają zastosowanie w otaczającym nas świecie?
  2. Mierzymy, ważymy, obliczamy i o zdrowie dbamy - jakie zastosowanie ma matematyka w zdrowym żywieniu?
  3. Blaski i cienie lokat walutowych i złotowych w bankach - analiza porównawcza propozycji lokat, kredytów i kont w różnych bankach. Gdzie najkorzystniej ulokować swój kapitał?
  4. Jak urządzić pokój funkcjonalnie, gustownie, tanio? Od stanu surowego do zamieszkania.

•Tematy z fizyki

  1. W jaki sposób prawa fizyki wykorzystywane są w naszych domach?
  2. Co można zrobić, by uczniowie polubili fizykę?
  3. W jaki sposób fizyka ułatwia życie?
  4. Jaki związek ma fizyka ze sportem?
  5. Jakie prawa fizyki nie dotyczą bohaterów gier komputerowych?

•Temat z chemii

  1. Jakie znaczenie biologiczne maja substancje chemiczne? 
    1. Alkohole w życiu człowieka.
    2. Białka i ich znaczenie biologiczne.
    3. Prawda o tłuszczach.
    4. Cukier - wróg czy przyjaciel.
    5. Chemia w rondlu czyli nasza żywność.

•Tematy z geografi

  1. Czy Jeziorka to jeszcze rzeka czy już ściek?
  2. Czy warto przyjechać do Konstancina (przyrodnicze i pozaprzyrodnicze walory turystyczne Konstancina)?
  3. Jak reagować w przypadku niechcianych efektów działań przyrody (bezpieczeństwo powodziowe gminy Piaseczno)?
  4. Czy Las Chojnowski możemy nazwać perłą przyrody?
  5. Kiedy i dlaczego pogoda nas przeraża lub oczarowuje? Ciekawe zjawiska pogodowe.
  6. Czy są narody, które nie tworzą własnego państwa?
  7. Jakie preferencje turystyczne mają mieszkańcy naszej gminy?

•Tematy z informatyki

  1. Czy programowanie jest trudne? Od czego zacząć?
  2. Czy układanki logiczne typu Tangram pomagają w nauce? Jakie układanki znamy?
  3. Czy w Internecie są pomoce edukacyjne (legalne, darmowe) do nauki informatyki?
  4. Co wspólnego ma haft z matematyką i informatyką?

•Tematy z biologii

  1. Czy moja gmina (powiat) stanowi ekosystem o ustalonej równowadze ekologicznej?
    - prezentacja miejsc najbardziej zanieczyszczonych oraz miejsc w których zadbano o równowagę
    - dyskusja osób odpowiedzialnych za równowagę ekologiczną (na podstawie wywiadów przeprowadzonych z przedstawicielami władz lokalnych)
  2. Jak oszczędzac enegię elektryczną w gospodarstwach domowych równocześnie zmniejszając emisję dwutlenku węgla?
    - pomiary za pomocą watomierzy      
  3. Czy "drzewa umierają stojąc"?
    - prezentacja miejsc szczególnie zdewastowanych przez człowieka
    - inscenizacja ekologiczna      
  4. Czy mam wpływ na zanieczyszczenie  mojego środowiska?
    - spacer" po dzikich wysypiskach - prezentacja
    - pokaz segregacji odpadów 
  5. Jakie bogactwo przyrodnicze kryje przyroda wokół nas?
    - prezentacja form ochrony przyrody w najbliższym środowisku

•Tematy z wf-u

  1. Czy potrafisz ocenić swoją masę ciała, sylwetkę oraz wydolność i sprawność fizyczną?
  2. Czy potrafisz ocenić wydatkowanie energii w czasie wykonywania różnych czynności oraz uprawiania sportów przez dzieci i młodzież?
  3. Na czym polega zdrowy styl życia? Jak promować zdrowie?
  4. Jakie zaburzenia stanu zdrowia i rozwoju związane są z nieprawidłowym odżywianiem (otyłość, niedobór masy, anoreksja, bulimia)?

•Tematy z języka angielskiego

  1. Czy obyczaje i święta w Wielkiej Brytanii różnią sie od polskich?
  2. Czy i dlaczego wielu piosenkarzy śpiewa po angielsku?
  3. Czy język angielski jest językiem Unii Europejskiej?
  4. Jaki pisarz angielskojęzyczny wzbudził twoje zainteresowanie?
  5. Jak inne społeczeństwa wpłynęły/wpływają na kulturę społeczeństwa W. Brytanii?
  6. Czy umiemy zrozumieć sztukę w języku Szekspira?
  7. Czym różni się polski system edukacyjny od systemu edukacyjnego w Wielkiej Brytanii?
  8. Życie jak w filmie - czego możemy dowiedzieć się o życiu w krajach anglojęzycznych, oglądając angielskie i amerykańskie filmy i seriale?
  9. Czy można powiedzieć, że Polak, Anglik - dwa bratanki? - Historia, tradycja, kultura, język - czy coś nas łączy?
  10. Czy kuchnia brytyjska może być smaczna?
  11. Jak w 7 dni poznać Londyn, Nowy Jork, Edynburg lub Belfast?
  12. Czy chciałbyś być członkiem Brytyjskiej Rodziny Królewskiej?
  13. Jak przygotować się do pokazania naszej okolicy kolegom z Anglii?
  14. „I had a dream” Martin Luther King i jego sen o równouprawnieniu.
  15. Czy angielski kucharz przygotuje polskie specjały?
  16. Co mnie fascynuje w wybranym kraju anglojęzycznym?
  17. Którą z postaci w historii Stanów Zjednoczonych chciałbyś poznać i dlaczego?
  18. Które trzy stany w USA chciałbyś zwiedzić i dlaczego?
  19. Jacy nasi rodacy rozsławiają Polskę za granicą?
  20. Dlaczego muzyka zespołu The Beatles jest wiecznie żywa?
  21. Czy kobiety wywarły wpływ na historię Wielkiej Brytanii?
  • Tematy z języka niemieckiego
  1. Jaki jest wkład krajów niemieckiego obszaru językowego w rozwój kultury europejskiej?
  2. Obyczaje i święta w krajach niemieckiego obszaru językowego.
  3. Specjały regionalne kuchni niemieckiej, austriackiej i szwajcarskiej.
  4. Czym różni się niemiecki system edukacyjny od systemu edukacyjnego obowiązującego w Polsce?
  5. Szlakiem europejskich stolic Berlin - Wiedeń.
  6. Projekt "Das Bild der Anderen". Czy język niemiecki może łączyć inne kultury i narodowości?
  7. Wielcy kompozytorzy muzyki klasycznej.
  8. Kanclerz Helmut Kohl - jego wkład w rozwój stosunków polsko - niemieckich.
  9. 3 października - jakie znaczenie dla Niemców ma ta data?
  10. Zaplanuj wycieczkę turystyczną po wybranym regionie Niemiec lub Austrii.
 
Reklama
Ulti Clocks content

Twoje dane

Strony przedmiotowe

Galeria


     
frse logo logo logo EU flag-Erasmus vect POS

Administrator strony: tutaj.

Naszą witrynę przegląda teraz 5 gości